tirsdag den 10. januar 2012

Hvad elskede du at lege som barn?


13 kommentarer:

  1. Da jeg var barn, elskede jeg at lege radio og optog hele sendefladen med min båndoptager, inkl. reklamer og interviews med mine veninder. Jeg elskede også at lege postkontor, hvor man skulle pakke post og sende det og holde regnskab og jeg elskede at klæde mig ud og lægge make-up og lege stewardesse.

    SvarSlet
  2. Vi legede meget Butik. Mine veninder og jeg samlede rosenblade og lagde dem i vand så det blev 'parfume', som vi solgte nede på græsset sammen med udvalgte 'beauty'-ting fra vores egne værelser...
    Og så legede jeg ekstremt meget med Barbie-dukker og mit dukkehus - ja, jeg var en typisk tøse-tøs dengang...

    SvarSlet
  3. Jeg elskede at lege med biler i nabo-drengenes sandkasse, bygge veje og broer af mudder.
    At klatre i træerne og cykle om kap med de andre drenge...
    Hvorefter jeg sad i blød i badekarret i lange tid, men en sort rand på siderne af karret som følge..
    Noget at sige til, at jeg troede jeg var en dreng, indtil jeg var ca 7??

    Lotte :O)

    SvarSlet
  4. ..at lege med dyr.
    Alt fra orm og frøer til hundehvalpene og hestene. Det hele fandtes lige udenfor døren ved mit skønne, skønne barndomshjem.

    SvarSlet
  5. Helt klart 'parkeringskælder' - en (meget) hjemmelavet leg. :) Den var genial, fordi alt kunne flettes ind under dette; butik, far + mor + børn, bil-leg, madlavning, fremstilling af diverse skønhedsprodukter, sange osv. Haha, åh, mine søskende og jeg havde det nu sjovt!

    SvarSlet
  6. At lege "det lille hus på prærien" med LEGO og min søster. Vi byggede det hele selv, pånær figurene, hvor De kvindelige figurer dog fik store skørt på, der var en prærievogn trukket af heste, faktisk rigtigt meget en re-konstruktion fra bøgerne af Laura Ingalls Wilder. Pånær altså at vi legede der var syv børn......

    SvarSlet
  7. Åh der har været mange ting. Men jeg kan huske at vi havde et loft, hvor vi brugte flyttekasser, og så lavede vi fraggelland deroppe, og det var så fantastisk.

    SvarSlet
  8. At lege jeg red rigtigt. Det bestod af, at jeg sammen med en veninde løb rundt med en kæp som pisk, og legede at jeg red på en rigtig hest. Vi var totalt hestetossede, men gik kun til ridning 1 gang om ugen.

    SvarSlet
  9. Købmand, posthus, cirkus, at vi rejste til Bornholm i den gamle campingvogn, alle mulige fantasilege :)

    SvarSlet
  10. Bygge huler -både inde og ude
    Gå på stylter

    /TD

    SvarSlet
  11. Rejsebureau og vaskekludefabrik. Det sidste gik ud på at vi fik en masse vaskeklude med i karbad og så blev de vasket, vredet osv. på samlebånd ;0)

    SvarSlet
  12. At spille Rundbold med hele kvarterets unger - i de altid dejlige lune sommeraftner.

    SvarSlet
  13. Jeg legede egentlig meget, meget lidt. I stedet elskede jeg at tage hovedtelefoner på (jojo, det hed det dengang), skrue op for musikken - og begrave mig i den ene bog efter den anden.

    Alternativt (læs: når mine forældre TVANG mig til at smide bogen over højre skulder) var det afsted på rulleskøjter eller op på legepladsen. E-l-s-k-e-d-e det sus i maven en høj tur på vippen eller i gyngen kunne give!

    SvarSlet