fredag den 15. juli 2011

Hvad er dit bedste sommerminde?

9 kommentarer:

  1. Det var da min fødselsdag bliv holdt på Læsø og jeg var barn og alt bare duftede af fødselsdag.

    SvarSlet
  2. For 6 aar siden i et sommerhus i soenderjylland, med min familie. Der var sol, strand, glade boern, mad, forelskelse, familie, venner, oel, bailey, grill, leg, grin, ..............lykke.

    Lone

    SvarSlet
  3. En campingtur til Dirnæs camping tilbage i 1978, tror jeg det var. Solen bagte ned over en plads fyldt med unger der bare var gode venner. En pool der svømmede små og store insekter rundt i, sammen med os unger. Jordbær i MASSEVIS og hele familien + farmor der bare nød livet..
    Det var den sommer jeg lærte at fløjte med munden fuld af jordbær :O)

    SvarSlet
  4. de 5 år jeg hver sommer var på samsø det var tider :)

    SvarSlet
  5. Da vi hele familien hvert år var til Ungskuet i Herning fire dage i træk. Vi boede på en gård og udstillede Oxforddownfår og fjordheste.
    Vi var afsted i 29 år i træk, og det at være afsted var vigtigere for os, end at komme til Roskilde Festival o.l.

    Nu bor vi i parcelhus,men jeg har både hund og hest.

    SvarSlet
  6. Somre tilbage i 80'erne hvor vi kørte af bumlede østtyske motorveje til Ungarn, hvor vi skulle have visum til. Vi boede i et stort gult hus ved Balaton-søen - om dagen sejlede vi i gummibåd på søen, og om aftenen drak de voksne sig fulde og sang med på Queen, og vi børn spiste wienersnitzler og is til vi segnede og måtte være lige så længe oppe, som vi ville. Af nyere minder er det en tur til sydfrankrig for ca 5 år siden: nyforelsket i ham der nu er min mand. Vi kørte lange ture i bjergene, spiste ost, røg cigaretter, drak rosé, hørte fransk radio, badede og kyssede uafbrudt.

    SvarSlet
  7. Mine sommer oplevelser som jeg og hele familie ser fremtil hver sommer, er helt klart Roskilde dyreskuet. Madpakkerne, det praktiske fodtøj, tøj efter vejret, klapvogne og hvad vi eller skal have med bliver pakket og så drager alle mod dyreskuet og samles ved hovedindgangen.
    Der bliver hygget og set på dyr hele dage og madpakkerne bliver indtaget i mellem morfars store traktore.
    I mine øjne er det en af de bedste dage på året.

    SvarSlet
  8. Sommerhus, stand, ro og frihed......!

    SvarSlet
  9. Da jeg som 17-årig var på interrail første gang, sammen med min 16-årige veninde. Vi var naive, blonde og frygtløse. Sov i parker for at spare penge, kyssede på nordmænd og amerikanere, brugte miniteltet til bagagen og sov udenfor, hvis vi var nervøse for banditter (logisk tankegang) spiste kun tun på dåse, spaghetti med kødsovs, vodkamelon (yihaa!) og drak en masse øl. Tomlede på græske landeveje, og overlevede at køre i bjergene med narkopåvirket campingejer. Selvom sommeren endte med en voldsom brand, som vi med nød og næppe undslap, så ødelagde det ikke de gode minder fra vores vilde interrail. For det var en helt anden historie. Og året efter var vi forresten allerede blevet alt for magelige og luxushungrende, og endte med at finde os et hotel. Med badekar.

    SvarSlet