søndag den 17. juli 2011

Hvilken bog skal du læse i din ferie?

13 kommentarer:

  1. Min ferie er lige slut!!! Men læste Helle Helle: Dette burde skrives i nutid. Den var god, meget typisk Helle Helle...

    SvarSlet
  2. Emas Historie af Leona Blair....har loest den 3 gange, men nu er det 10 aar siden sidst.

    Lone

    SvarSlet
  3. Jeg skal læse så mange af Arne Dahls krimier som muligt.
    (Har læst 3½)

    SvarSlet
  4. Jeg har læst Jussi Adler Olsens Journal 64, og er nu i gang med Flagermusmanden af Jo Nesbø.
    Derefter er det tilbage til faglitteratur.

    SvarSlet
  5. Jeg læser for tiden Stalins Køer af Sofi Oksanen, og sammen med min 7årige læser vi Hr. Gump og kraftkrystallerne. Den første kommer under huden på mig, den anden får os begge til at skraldgrine fordi den er klam, skæg og virkelig fantastisk.

    SvarSlet
  6. "Spis maven flad".... Lyder fame kedeligt, men jeg tror faktisk det virker!! :O)

    SvarSlet
  7. "The incredible life og Henriette Lacks" - en bog jeg faldt tilfældigt over i lufthavnen på vej hjem fra ferie. Den er vildt spændende og bedst af alt, så lærer man ting mens man læser den. Om naturvidenskab, cellekulturer, kloning og alt muligt. Henriette Lacks var en afroamerikansk kvinde med livmorhalskræft, der uden sit vidne eller samtykke donerede biopsien fra sin tumor. Fordi cellerne som de første nogensinde kunne leve og vokse i laboratoriet blev de verdensberømte og kom til at danne udgangspunkt for en kæmpe medicinsk revolution. HeLa-cellerne, som de hedder findes over hele verden i dag, og mange mennesker tjener styrtende med penge på dem. Henriette selv døde af sin sygdom og hendes familie levede og lever i fattigdom. If that ain't ironic...

    SvarSlet
  8. Hmm, troede egentlig jeg skulle læse de 2 bøger af Karin Slaughter's serie som jeg endnu mangler. Men, der er stadig halvanden uge til min ferie starter, og der er jeg sandsynligvis færdig med Slaughters bøger, så må vist finde på noget andet. Heldigvis er der jo mange fantastiske bøger derude :-)

    SvarSlet
  9. En helt anden historie af Håkan Nesser

    SvarSlet
  10. Jens Chr. Grøndahl: Et andet lys

    SvarSlet
  11. Når jeg går på ferie på fredag, så skal jeg læse Hvad venter du egentligt på? af Sofia Manning. Jeg har et brændende ønske om at finde ind til, hvad der er min passion og hvad jeg helt vildt gerne vil med min karriere. Og jeg håber Sofia´s bog kan skubbe mig godt på vej til at finde ud af, hvad livet byder ind med til mig, så jeg kan finde livsgnisten igen.

    SvarSlet
  12. "Frihed" af Jonathan Franzen

    SvarSlet