tirsdag den 14. juni 2011

Hvad er det dejligste, nogen har sagt om dig?


42 kommentarer:

  1. At jeg var som sendt fra himlen

    SvarSlet
  2. At når man først er i mit liv, ønsker man ikke at forlade det.

    SvarSlet
  3. Åh skal jeg vælge en?

    I forbindelse med min åbenhed omkring ADHD, har jeg fået at vide, at jeg har gjort en forskel i unavngivne personers liv. Og det er da et dejlig dejlig kompliment.

    Den største kærlighedserklæring jeg har fået er kærlighedssange skrevet til mig.
    http://onkelanne.blogspot.com/2011/05/den-strste-krlighedserklring-vol-1.html

    Og så en sidste og den er naturligvis fra Rasmus:
    Mor du er det yniste (yndigste) i varten(verden), du er den småkeste(smukkeste) i hele varten og du er det sødste(sødeste) i hele varten!
    http://onkelanne.blogspot.com/2010/12/julens-virkelig-fede-overraskelse.html

    SvarSlet
  4. Min veninde, insisterer på at kalde mig en engel (hmm med horn i panden fra tid til anden?) En dag sendte hun mig et citat, der rørte mig dybt, for det var rigtigt på det tidpunkt i vores venskab:
    " I en dejlig have, fuld af gylden sol, mælkehvide liljer, roser og viol, møder vi hinanden, jeg er tung og træt, du på hvide vinger, svinger dig så let"
    Måske var det ikke det smukkeste der nogensinde er blevet sagt, men det var noget af det der trængte igennem, og stadig er fæstet i mig :)

    SvarSlet
  5. Da min mand sagde, at jeg giver ham plads til at være lige den han er :-) Det er sgu da meget rart!

    Rigtig god ny blog-idé! Følger med på Fuhrmann-bloggen sådan lidt incognito, men på denne skal jeg nok springe ud og svare på spørgsmål :-)

    De bedste hilsner, Jela

    SvarSlet
  6. En fortalte mig, at han ville blive glad, hvis jeg ville følge ham til verdens ende - det gik ind under huden på mig.

    SvarSlet
  7. At jeg var den bedste mor af alle mødre i verden. Sagt af min mindste søn på 6 år.

    SvarSlet
  8. Sikke et svært spørgsmål og alligevel så ligetil..
    For det kommer helt an på situationen det er sagt i..
    Men to ting som betyder alt for mig er..
    Min mand har sagt til mig, at han aldrig har haft det så godt som han har det, efter vi har mødt hinanden, det betyder meget for mig.
    En anden ting er da min lille dreng på knap 3 år, sagde for første gang elsker dig mor.. der er da ikke nogen større kærligheds erklæring når man høre det helt umotiveret fra ens lille dreng.
    Smil fra Tina

    SvarSlet
  9. En SMS i forgårs fra teenagedatter: Jeg elsker dig, mor.

    SvarSlet
  10. Du fucker mig op indvendig! Ja, ude af kontekst ser det måske ikke så godt ud, men det var det :)

    SvarSlet
  11. For en del år siden, da pap-dreng og jeg havde kendt hinanden i 3 måneder, og jeg af uforklarlige, logistiske grunde blev den, der skulle med ham til vinterfest i børnehaven, overhørte jeg denne samtale på badeværelset derovre:

    Kammerat, 5 år: Hvem er det, der er med? Det er da ikke din mor
    Pap-dreng, 5 år: Nej, det er bare min ven
    Kammerat: En af dine venner?
    Pap-dreng: Ja
    ...
    Kammerat: Er det din fars kæreste?
    Pap-dreng: Ja, det er hun også

    Jeg har aldrig jublet så meget, så stille, mens jeg stod der på gangen og lyttede

    SvarSlet
  12. Åh, det kan være svært at vælge!
    Der er fødselsdagsbrevet fra min dreng: "mor, du er guld hver" :-) Og søde ting min mand har sagt i årenes løb. Og når min mor siger jeg er den bedste til at putte, og derfor ifølge hende burde gøre det hver aften! Men det som jeg altid vil huske, er noget der ramte mig dybt derinde hvor jeg er helt lille og ikke tror på mig selv. Da jeg forlod min tidligere arbejdsplads, for at flytte til nyt job&landsdel, holdt en af mine dejlige kolleger - som nu "bare" er min veninde - en tale, hvor hun bl.a. sagde, at hun ikke var bekymret for mig og om jeg ville falde til på mit nye arbejde - for ligemeget hvor jeg kom hen ville jeg altid medbringe mit positive og glade jeg, og så kunne det ikke undgå at blive godt. Er dét ikke smukt sagt???
    KH Lisbeth

    SvarSlet
  13. Arh, det er jo ikke min mor jeg burde putte hver aften, men min datter, sæføli ;-) Mere pudsigt end sødt hvis det var min mor der havde sagt det, syns jeg :0)

    SvarSlet
  14. I en kæmpe brandert var en nu tidligere kæreste væltet hjem til mig.
    Vi havde kendt hinanden i 2 mdr og jeg havde sovet tung og godt i mange timer da han dukkede op og var faktisk ikke specielt imponeret af den tilstand han dukkede op i.
    Han væltede rundt, smadrede ting på badeværelset i sit forsøg på at børste tænder, larmede så meget at min datter vågnede og skulle puttes igen og var i det hele taget super irriterende.
    Lettere indebrændt får jeg ham bugseret i seng hvor jeg, meget demonstrativt, ligger med ryggen til.
    Pludselig mærker jeg nogen pille mig på ryggen, på en alt andet en erotisk måde. Pille pille.
    "Hvad fanden laver du?" halvråber jeg.
    "Jeg leder efter der hvor dine vinger har siddet" siger det fulde apparat.
    2 sekunder efter sov han, højlydt snorkende og der lå jeg, helt vågen og med et smeltet hjerte.
    Satans, hvis han ikke havde sagt det, kunne man have været sparet for meget hjerte-smerte halløj.

    SvarSlet
  15. Det er ikke nødvendigvis det pæneste, for jeg er så sindssygt privillegeret, at der jævnligt er folk der gider sige dejlige ting til mig...Det var til gengæld det første jeg kom til at tænke på: Min ti år yngre lillebror skrev i en alder af 6 år et digt til mig, som i mange år sad på mit spejl. It goes like this:
    "Du er smuk som en kvinde og verden kører rundt og rundt mens jeg tænker på dig". Så moden at være som 6-årig;-)

    SvarSlet
  16. At han ville giftes med mig og være sammen med mig til sine (eller mine) dages ende...

    SvarSlet
  17. For ti min siden. "mor, du er ung og smuk, og den bedste mor i verden" citat Alma 5 år. så smelter man da

    SvarSlet
  18. Min far sagde engang til min bror og jeg, at for min bror var 2 + 2 = 4. intet mindre, intet større. Det var fakta i hans verden. For mig var 2 + 2 = 3, måske 4 og kunne også sagtens være fem eller mere. Jeg ved ikek hvorfor jeg husker den sætning, men den har hængt ved mig i mange mange år og jeg får en følelse af stolthed inden i mig, når jeg tænker på den stadig den dag i dag. Jeg befinder mig ganske godt med at være en person, der kan se flere muligheder og løsninger til et problem.

    SvarSlet
  19. Jeg er så priviligeret, at der er et godt katalog at hente fra. Lige i dette sekund kommer jeg til at tænke på, at da jeg lige havde født den første datter, sagde han, manden, der er sej til alt fysisk udfordrende, at fra nu af ville jeg altid være den sejeste af os to. Det minder jeg ham om efter behov :)

    SvarSlet
  20. At jeg behandler alle mennesker lige.

    SvarSlet
  21. "Jeg tænker på dig"

    Alt hvad vi har her i verden er vores opmærksomhed - kun det vi giver vores opmærksomhed "eksisterer", og derfor er det så smukt, når én man holder af bruger sine kostbare tanker på at tænke på lige præcis dig/mig.

    SvarSlet
  22. Da min eks-mand sagde at jeg er verdens bedste mor!

    SvarSlet
  23. At jeg er større indvendig end udvendig.

    SvarSlet
  24. Der er mange, mange guldkorn, men de allerbedste er de gange, hvor min mand og børn har kaldt mig den bedste kone og mor i verden.

    SvarSlet
  25. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  26. Da jeg arbejde i en SFO var der engang en lille pige der sagde at det lignede at jeg var lavet af marcipan. Det var rigtigt sødt sagt, det dulmede også det faktum at en anden lille pige der dagen inden havde spurgt mig om jeg var en dreng eller en pige.

    SvarSlet
  27. Min søn på 1 år der endnu ikke kan snakke der udbryder "aaaahhhh" når han får/giver et kys.

    En kollega der sagde, at jeg var et energiboost når jeg kom om morgenen - og at han i øvrigt ville tæve mig hvis det holdt op :-)

    SvarSlet
  28. Og min veninde der siger jeg er en inspiration

    SvarSlet
  29. Er du Martins mor..?
    WOW - du ligner slet ikke en mor, du ligner mest en barnepige...
    Kompliment fra en fireårig:)

    SvarSlet
  30. At jeg er intellektuel. Ret fedt, når man hele sit liv har fået at vide at man bare er en dum blondine.

    SvarSlet
  31. I morges da jeg afleverede knap 2½ årig søn, som sagde "farvel mor, hav en god dag" og tilføjede "du er en rigtig god ven!".

    SvarSlet
  32. Its always been you

    SvarSlet
  33. Min lille dreng på 3½ år der altid siger lige før han skal sove. "Jeg elsker dig jorden rundt, helt til månen og videre til solen... Og tilbage igen!"

    SvarSlet
  34. At jeg er et rigtig godt menneske.

    SvarSlet
  35. efter gensyn med min ex (11aar efter).. han saa jeg var ulykkelig og "skoeldte" ud paa mig over at jeg lod staa til....og endte sin soetning med at sige " du skal straale isoer dig"

    Lone

    SvarSlet
  36. "Du har et godt hjerte" (sagt af en kinesisk kursist der turde tale dansk efter hun kom på mit hold)

    SvarSlet
  37. "Jamen du er jo dig!". Sagt af min veninde, da jeg sagde at jeg ikke forstod hvorfor hun ville følges med sådan en fed en som mig.

    Og så siger min søn på 6 år jævnligt "du er den bedste mor i hele universet" :-)

    SvarSlet
  38. At jeg er loyal og trofast. At der ikke er så meget pis med mig. At jeg er god til at lytte. At jeg er medfølende og omsorgsfuld.

    Overstående er blevet sagt af forskellige mennesker i forskellige situationer, men ligegyldigt om de har været sagt i et hurtigt øjeblik, eller i en dyb samtale, har jeg husket dem.

    Overstående er nemlig alt sammen noget, jeg skidegerne vil være. Hvis ikke jeg kan være det hele tiden, så bare med jævne mellemrum.

    SvarSlet
  39. "En million fluer og en muresvend fra Varde kan ikke tage fejl"

    Og da Datteren i skolen nævnte mig som en af sine tre helte (de to andre var fra litteraturen) fordi:

    "Min mor er rigtigt godt til lige at putte lidt ekstra ost på lasagnen så det alligevel bliver en god dag"

    SvarSlet