tirsdag den 28. juni 2011

Hvilket menneske har haft den største betydning i dit liv?


17 kommentarer:

  1. Der er tre: min mor, min mand og min søn.

    SvarSlet
  2. Min far. Han samler mig op hver gang jeg fucker op og det går galt!

    SvarSlet
  3. Jeg er så heldig at være omgivet at mange dejlige personer, det hver i sær har haft en stor positiv betydning for mit liv. Selvfølgelig min mor og (afdøde far), min herlige lillebror og min fantastiske kæreste gennem 10 år.

    Men hende der har haft størst betydning for mit liv, må klart være min datter på 1½. Hold da op hvor sætter sådan en lille skabning sig fast i ens hjerte.

    Gennem årene har jeg dog også stødt på folk der har haft stor betydning, men desværre nagativt. Men de møder, har gjort at jeg har lært en masse om mig selv.

    Bland andet: Lad der aldrig komme penge mellem venner. En chef er kun en chef, tro ikke du er uundværlig. Stol på din mavefornemmelse. Og sidst men ikke mindst, vær tro mod dog selv.

    SvarSlet
  4. Jeg har gået længe og tygget på dit svar - og har bl.a fået hængt en hulens masse vasketøj op imens - og da jeg ikke kan udpege ét enkelt menneske, som den der har haft den største betydning i mit liv, så vælger jeg at svare "Det er mig selv" til dit spørgsmål.

    Jeg har hele livet været omgivet af mennesker, der har haft stor betydning for mig og jeg kan hurtigt udpege forskellige milemæls-holdere: Mine forældre, min bror, lærere, kammerater, veninder, kæreste, ægtemænd og børn. Ingen af dem har større betydning end andre, men de har alle præget mig & og haft indflydelse på de valg, jeg har truffet, og de veje jeg er gået. Men i sidste instans, så er det min egen drivkraft, mine egne tanker og handlinger, der har den største betydning.

    - og så har valget "at tro" haft en stor betydning, men der er vi ligesom ovre i en anden boldgade end personer... Tror jeg godt, man kan sige...

    SvarSlet
  5. Jeg kan ikke nævne et enkelt menneske, men alle de mennesker jeg har været i kontakt med gennem tiden.
    De mindre positive mennesker og oplevelser, har styrket mig, de mere positive har givet mig så meget.
    Alt i alt har de allesammen været med til at forme mig til den, jeg er i dag. Og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet!! :O)

    SvarSlet
  6. Først og fremmest min mand, han har lært mig at se verden på en anden måde - nogle gange mere kritisk, nogle gange mere åbent. Han har udfordret mig og hjulpet mig med at styrke mig som kvinde, hustru og mor.
    Dernæst min datter på halvandet, fordi hun har vist mig hvordan et liv også kan se ud. Hun er det skønneste og sjoveste, og jeg glæder mig altid til at være sammen med hende!

    SvarSlet
  7. Må man dele titlen mellem min dansklærer på efterskolen og min far?

    SvarSlet
  8. Dem alle sammen, listen er jo alt for lang til at skrive ned,det er helheden af dem alle der er stoerst. Lad os kalde ham/hende: skoebnen/held/uheld

    Lone

    SvarSlet
  9. Uden tvivl min mor, som jeg desværre mistede som 23 årig.

    SvarSlet
  10. Det er jo lidt hen ad spørgsmålet; hvem ville du ikke have levet foruden?
    Og for mig er kun Rasmus. Men hvis jeg kan heller ikke komme uden om mine forældre, for de har jo haft den betydning at de har lavet mig :)

    SvarSlet
  11. Min mor er uden tvivl den person i mit liv som betyder mest og har haft størst betydning - men jeg har heldigvis familie nr. 2 (kind of) i min storebror og hans familie.
    Det er ubeskrivelig følelse at have så mange mennesker omkring en, som man aldrig sætter spørgsmålstegn ved. De er der bare, og det ved man, at de altid vil være.

    SvarSlet
  12. Nå jeg holder smarte seminarer så spørger jeg altid: hvem er det vigtigste menneske i dit liv? Og folk siger alt muligt. Men det rigtige svar er naturligvis: DIG SELV! Og hvorfor taler vi så om det på smarte seminarer? Det gør vi fordi man skal huske når man taler med kunder at de er de vigtigste mennesker i deres eget liv ligeså, og at man har meget at vinde ved at behandle dem efterfølgende!
    Jeg har mødt mange vigtige mennesker i mit liv, men jeg må stadigvœk sige at jeg er den med den største effekt.
    Jeg har samlet mig selv op når jeg var ked af det efter besøg hos min far da jeg var barn. Jeg holdt fast i at jeg skulle have en kreativ uddannelse (der var en del der prøvede at tale mig ud af det), det var mig der gav mig modet til at at blive skilt, og det var mig der gav mig selv sparket så jeg flyttede til London. Det var mig der holdt sammen på mig selv mens mit barn havde meningitis (og folk omkring mig kollapsede), det er mig der tog kœrligeheden alvorligt da jeg mødte den for alvor....

    Og dertil har der vœret en helt masse "supporting roles". Og jeg vil gerne fremhœve min ven Søren, som engang sagde til mig: Bare prøv det og se hvad der sker. Jeg skal nok komme og samle dig op hvos det går galt!

    SvarSlet
  13. Mig selv.

    Dernæst en klog kvinde, der med uddannelse og en passioneret personlighed, har formået at hjælpe mig til at forstå min hjerne, og det spindelvæv jeg må acceptere, altid vil være det hylster min hjerne bor i.

    Denne kvinde tror på mig og mit potentiale som et helt menneske, hun kæmper for at jeg forstår mig selv, og hun glæder sig oprigtigt over al min succes og lykke.

    Jeg har altid følt mig værdig og respekteret i hendes selskab, selv midt i medicin-helvede på en psykiatrisk afdeling, hvor jeg - helt ærligt - lignede lort, opførte mig som lort - VAR lort.

    Jeg ved, at jeg selv skal gøre al arbejdet, og at min succes er min egen, men hun har været min guide i en jungle, ingen mand med rimelighed kan kræves at kende. Derfor har hun betydet mest, for hun er årsagen til, at jeg kan få det liv, jeg ønsker, og det er jeg hende evigt taknemmelig for. Mere, end ord kan beskrive. Mere, end nogen vil kunne forstå.

    SvarSlet